11.7.2017

Uusi agilityryhmä: Satu Sinisalo, aloittelijoiden ratatreeni

Eilen starttasi uusi ryhmä, jossa olen Wandan kanssa!

Eilen lähinnä kokeiltiin ohjauksia ja yksinkertaisia kuvioita, jotta valmentaja saa käsityksen jokaisen koirakon tasosta. Minä nostin itse esille, että haluan puuttua Wandan ylikuumumiseen agilitykentällä. Wandahan alkaa hyppiä, repiä vaatteita, näykkiä... kun on niin kivaa. Tätä aletaan ratkoa.

Heti tuli esille meidän kaksi ongelmaamme kentällä: Wanda vetää homman lekkeriksi ja alkaa hyppiä vasten, jos minä juoksen. Ensimmäiseen ei auta paljoa muu kuin aika, koira on vielä lapsi ja sen takia riehaantuu. Toki voidaan vahvistaa toivottua käytöstä, rauhassa lähelläni oloa. 

Minua vasten hyppimiseen kokeillaan nyt sitä, että heitän palkan enkä anna sitä kädestä. Silloin kakara oppii juoksemaan eteenpäin eikä suoraan aina esteen jälkeen minua päin palkkaa hakemaan. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti